مقالات

بهترین هارد درایوهای ساتا (SATA) در سال 2020

بهترین هارد درایوهای ساتا (SATA) در سال 2020
بهترین هارد درایوهای ساتا (SATA) در سال 2020

بهترین هارد درایوهای ساتا (SATA) در سال 2020

در هنگام خرید هارد درایوهای ساتا، چه مواردی را بررسی کنیم؟

سرعت: اگرچه هارد درایوهای ساتا (serial advanced technology attachment) نسبت به SSDها کندتر هستند، اما شما هنوز می توانید محصولی را خریداری کنید که سرعت قابل قبولی داشته باشد. سرعت میانگین هارد درایو دسکتاپ، 7200 دور در دقیقه است، اما سرعت مدل های بالاتر آن تا 10,000RPM نیز است.

ظرفیت: اگر در حوزه ی تکنیکال کار می کنید یا کارهای خلاقانه انجام می دهید، ظرفیت برای شما بسیار مهم است. ظرفیت های هارد درایوها رو به رشد هستند؛ امروزه، هارد درایوهای 3.5 اینچی تا 10 ترابایت، و درایوهای 2.5 اینچی تا حدود 4 ترابایت موجود هستند.

فرم فاکتور: به دلیل اینکه هارد درایوهای ساتا بخش های چرخان دارند، می توانند بسیار کوچک باشند. در دستگاه های دسکتاپی، هاردها معمولا 3.5 اینچی و در لپ تاپ ها معمولا 2.5 اینچی هستند.

از نگاه کلی: Seagate 2TB 7200RPM FireCuda

“ایده آل PCهای دسکتاپی، ماشین های گیمینگ و ایستگاه های کاری که کیفیت عملکرد آن ها روزانه محاسبه می شود”

در حالی که سالیانه ظرفیت هارد دیسک ها رو به افزایش است، درایو ساتا سیگیت مدل 2TB 7200RPM FireCuda 3.5inch فضای بیشتری را برای ذخیره سازی موسیقی، ویدئو و تصاویر در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این هارد شرکت سیگیت، با ارائه فضای کافی برای ذخیره­ ی 80 بازی با اندازه 256 گیگابایت، 5 برابر سریع تر از درایوهای دسکتاپی 7200RPM قدیمی است. هارد فایرکودا شرکت سیگیت با ظرفیت 2 ترابایت، با اندازه ی 3.5 اینچی، مناسب PCهای دسکتاپ، ماشین های گیمینگ، و ایستگاه های کاری (workstations) است. FireCuda سیگیت، با سرعت خواندن و نوشتن بیش از 200 مگابایت در ثانیه، گزینه ای عالی برای هر خریدار SATA است.

هارد درایو سیگیت مدل فایرکودا با ظرفیت 2 ترابایت و دور 7200rpm

بهترین ظرفیت: WD Blue 4TB

“به اندازه کافی سریع برای کار با فایل های سنگین مدیا”

برای افرادی که کارهای کامپیوتری زیادی مانند ویرایش ویدئو/موسیقی، طراحی گرافیکی یا مدل سازی کامپیوتری انجام می دهند، ظرفیت بالا بسیار مهم است. هنگامیکه ذخیره سازی الزامی است،

بهترین انتخاب است.

هارد بلو وسترن دیجیتال، دیسک 3.5 اینچ با ظرفیت 4 ترابایت است. این هارد شرکت وسترن، با سرعت استاندارد 5400RPM، به اندازه ای سریع است که بتواند با فایل های مدیا سنگین بدون تاخیر کار کند. ظرفیت ها و سرعت های دیگری هم در هارد آبی وسترن موجود است.

فانکشن IntelliSeek این درایو، یک قابلیت فعال است که سرعت نوشتن، مصرف توان و نویز/لرزش را مدیریت می کند تا هارد در حداکثر راندمان کار کند. این هارد درایو مجهز به نرم افزار Acronis True Image وسترن دیجیتال است که به شما امکان می دهد به سادگی پشتیبان گیری کنید. اگر می خواهید در مورد سلامت هارد درایو خود نگران نباشید، این گزینه بهترین است.

هارد درایو وسترن دیجیتال Blue با ظرفیت 4 ترابایت

 

بهترین عملکرد: WD Black 4TB 

“دارای پردازنده دو هسته که عملکرد را به شکل قابل ملاحظه ای بهبود می دهد”

، یکی از سریع ترین هارد درایوهای موجود است که به منظور افزایش بهره وری کامپیوتر ساخته شده است. پردازنده دو هسته ای هارد بلک وسترن دیجیتال، عملکرد سیستم شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

ظرفیت WD Black از 250 گیگابایت تا 6 ترابایت است. در حداکثر سرعت، کاربران که به دنبال فضای ذخیره سازی 5 و 6 ترابایت هستند، 128 مگابایت کش DRAM دریافت می کنند که عملکرد سیستم را بهبود می دهد. بنابراین، آنها همچنین می توانند حداکثر سرعت خواندن/ نوشتن را تا حداکثر 218 مگابایت در ثانیه بدست آورند. پردازنده ی دو هسته ای موجود در هارد بلک وسترن، مخصوصا در زمان بارگذاری بازی های سنگین یا جستجو در فایل های مالتی مدیا، عملکرد را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می دهد. در هر صورت، تحت شرایط یکسان، هارد بلک وسترن بهتر از درایوهای ساتا تک هسته کار می کند. WD Black، دارای تکنولوژی StableTrac است که قابلیت اطمینان و پایداری کلی را افزایش می دهد.

هارد درایو وسترن دیجیتال مدل بلک ظرفیت 4 ترابایت

بهترین سرعت:  WD Black 6TB

“طراحی شده برای بهبود عملکرد محاسبات سنگین، مناسب افراد خلاق و گیمرها”

اگر سرعت هارد برای شما بسیار مهم است، سری WD Black مناسب شما است. خط تولید این هارد شرکت وسترن انجام عملیات محاسباتی سنگین تر را بهبود می دهد، و مناسب افراد خلاق و گیمرها است.

دارای پردازنده دو هسته ای است که قابلیت پردازش آن نسبت به پردازنده تک هسته ای دو برابر است. نرخ انتقال داده در این هارد 128 مگابایت در ثانیه و اندازه کش آن تا 218MB DRAM است.  هارد بلک وسترن با ظرفیت 6 ترابایت با تکنولوژی Dynamic Cache همراه است، که این تکنولوژی کمک می کند که عملکرد الگوریتم های کش حداکثر شوند و کش را بین خواندن ها و نوشتن ها اولویت می دهد.

هارد درایو بلک وسترن دیجیتال با ظرفیت 6 ترابایت

 

به صرفه ترین هارد ساتا:  WD Blue 1TB

“نسبت قیمت-به-عملکرد فوق العاده”

 وسترن دیجیتال، که در سال 2012 روانه بازار شد، کمی قدیمی است اما نسبت قیمت به عملکرد آن بسیار خوب است. این هارد 7200RPM، یک ترابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد که نسبت به سایر هاردهای این لیست کوچکتر است. همچنین، WD Blue مشخصاتی چون IntelliSeek دارد، که نرخ بهینه را محاسبه می کند تا مصرف توان، نویز و لرزش را کاهش دهد. علاوه بر این، شرکت وسترن دیجیتال نرم افزار Acronis True Image را ارائه می کند که از سایت شرکت قابل دانلود است. نرخ خواندن و نوشتن این هارد حدود 170 مگابایت بر ثانیه است.

هارد درایو بلو وسترن دیجیتال با ظرفیت 1 ترابایت

 

دومین از نگاه کلی: Seagate 3TB 7200RPM BarraCuda

“ترکیب حافظه ذخیره سازی، کیفیت و سرعت”

هارد درایو داخلی

مناسب کاربرانی است که به دنبال ترکیب ذخیره سازی، کیفیت و سرعت هستند. BarraCuda، با سرعت خواندن و نوشتن 210 مگابایت بر ثانیه، همه کاره و قابل اطمینان است. BarraCuda می تواند حدود 300,000 آهنگ را ذخیره کند. همچنین، مناسب انواع دسکتاپ و PCهای یکپارچه است، اما سیگیت یک مدل 2.5 اینچی دارد که بسیار مناسب لپ تاپ است.

هارد درایو سیگیت باراکودا ظرفیت 3 ترابایت

 

بهترین برای لپ تاپ Seagate 2.5-Inch BarraCuda

“بهترین انتخاب برای کاربران لپ تاپ”

 بهترین انتخاب برای کاربران لپ تاپ است. این درایو شرکت سیگیت، با سرعت انتقال 6GB/s و سرعت خواندن و نوشتن 140-150MB/s، در دو سایز 7 و 15 میلیمتر موجود هستند. همچنین، عملکرد خواندن و نوشتن با تکنولوژی Multi-Tier Caching، MTC for short، که جریان داده را بهینه می کند و اپلیکیشن ها سریع تر از قبل بارگذاری می شود، بهینه شده است. این هارد شرکت سیگیت با بسیاری از all-in-one PC ها، همراه با PCهای دسکتاپ بسیار باریک کار می کند.

هارد درایو سیگیت مدل باراکودا ظرفیت 2 ترابایت

 

بهترین برای کسب و کارهای کوچک  Seagate 6TB IronWolf Pro v11

“مناسب کاربرانی که عملکرد و حفاظت از داده های خود هستند”

Seagate 6TB IronWolf Pro، با هدف رضایت کاربرانی که به دنبال ترکیب عملکرد و محافظت داده هستند، طراحی شد. IronWolf، سرعت اسپیندل 7200RPM، کش 256 مگابایت، و حداکثر نرخ خواندن/ نوشتن 214 مگابایت بر ثانیه، در ظرفیت های 1 ترابایت تا 12 ترابایت موجود است.

در مشاغل کوچک، هنگامیکه داده شما به صورت تصادفی از بین می رود، سرویس بازیابی داده rescue سیگیت به کمک شما می آید و باعث آرامش خیال شما می شود. برای کمک به کاهش خطاهای احتمالی داده، IronWolf Pro با سنسورهای لرزش چرخشی برخوردار است که عملکرد بالا را تضمین می کند. اگر به دنبال عملکردی بی صدا، زمان اجرا 24/7، و گارانتی طولانی مدت هستید، IronWolf Pro بهترین انتخاب است.

هارد درایو سیگیت ایرون ولف با ظرفیت 6 ترابایت

در این مقاله، بهترین هارد درایوهای داخلی در سال 2020 را بررسی کردیم. شما می توانید با توجه به اولویت و بودجه خود از میان آنها انتخاب کنید.

Views: 43

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *